Hove

Hove

lørdag 4. august 2012

Morgenstund

Det er morgen 2006. Kontoen er overtrukket etter dagene i forveien med altfor mye amfetamin. Driter i regninger. Driter i ansvar. Driter i livet. Jeg vil ha amfetamin. Abstinensene er i full gang, jeg er redd for alt og alle, redd for meg selv, redd for livet. Hva skulle jeg gjøre i dag, uten penger til amfetamin? Nederlaget er på sitt største. Jeg er mest sulten på piller, og appetitten på livet er borte. Dagen kunne ikke på noen måte starta verre.



  
Det er morgen 2010. Kontoen er tom etter å ha betalt min første strømregning, for en mestring å kjenne på å endelig ta ansvar! Appetitten på livet er stor, og magen er sulten. Kjøleskapet er nesten like tomt som bankkontoen , men det ligger to egg der og en yoghurt, og i fryseren har jeg grove rundstykker som mamma har bakt, og blåbær. Jeg lurer på hva jeg skal ha til frokost… Rundstykke med egg, eller yoghurt med blåbær? Tenk så heldig jeg er! Jeg har flere ting jeg kan velge til frokost! Jeg tenker på alt jeg har som ikke er en selvfølge, drømmer jeg ikke visste eksisterte, og kjenner på hvor heldig, takknemlig og rik jeg er. Dagen kunne ikke på noen måte starta bedre! 

2 kommentarer:

  1. Det er bare fantastisk , Ida.
    Du skriver veldig bra.
    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk, så koselig å høre!
    Klem te du :)

    SvarSlett