Hove

Hove

lørdag 14. juli 2012

Prøve

Hei, og velkommen til bloggen min!

(Jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan man lager blogg enda, så det jeg skriver nå blir bare en kladd før jeg finner ut av hvordan jeg skal lage en, så jeg kommer til å bare prøve meg litt frem, redigere og slette etterhvert inntil det.)

Jeg heter Ida, og ble født for 25 år siden. Jeg ble født i god stand, men det tok ikke mer enn fire måneder før jeg ble mistet i gulvet (sånn faktisk).



Deretter vokste jeg opp i en kjempeliten by på sørlandet med cirka 6053 innbyggere. Jeg har alltid elska havet, og er veldig heldig som har mulighet til å se på havet omtrent så mye jeg vil. Jeg kom nettopp hjem derfra nå.

Så ble jeg etterhvert ti år.


Jeg er ikke akkurat i skrivemodus i kveld, så jeg redigerer dette i morgen, jeg vil som sagt bare prøve meg litt frem nå.

I dag er jeg 25 år.

Jeg bor alene i en leilighet her jeg kommer fra, hos en kjempekoselig familie.


Jeg har to storesøstre, og vi er skikkelig glad i hverandre! Det kommer jeg også tilbake til.



Det er masse jeg kommer tilbake til.
I dag jobber jeg først og fremst med meg selv, men innimellom prøver jeg å bidra til å skape mer åpenhet rundt det å slite psykisk. Noe som er ganske naturlig for meg siden jeg har syv års praksis innenfor psykiatri. Jeg kommer til å være veldig åpen og ærlig om det. Det trengs mer åpenhet, men jeg skjønner voldsomt godt at ikke altfor mange er så åpne om det, for det er jammen ikke lett.. ! Men jeg gjør det i et håp om å kunne bidra til mer åpenhet, så jeg håper det blir tatt imot med forståelse, og ikke blir misbrukt på noen måte. Jeg vil prøve å skrive om dette temaet på en måte som kan opplyse, og som noe som folk kan kjenne seg igjen i. Åpne for diskusjon og spørsmål.


Før var jeg veldig psykisk syk. Nå er jeg bare sånn passe psykisk syk. Denne videoen er et år gammel, og fortsatt går det stadig fremover, -et skritt bakover, og to frem.

De to siste åra har jeg drevet aktivt med yoga. Og det vil jeg anbefale hele verden.
Fortsatt er dette bare et innlegg for å prøve meg frem.
Jeg har lyst til å legge ut en del ordtak som jeg syns er fine.
Også er jeg som sagt mye ute ved havet, og tar noen bilder av og til.


Ellers spiller jeg litt gitar, og i høst fikk jeg meg et orgel fra 1870. Jeg prøver å spille litt fra The Doors.


Jeg har to mursøyler i stua, den ene har jeg pynta med juletrepynt, påskeegg osv. En slags "høytidssøyle". Her er den brukt som juletre/julesøyle.
Bak er orgelet, -det beste med orgelet må være de to lysestakene på sidene. På orgelet har jeg en kopp fra Hotel Cæsar (jeg er veldig avhengig av Hotel Cæsar, og jeg skal faktisk til Hotel Cæsar), en dirigentstav (jeg dirigerer litt til Vivaldi, Beethoven, Bach osv), og ikke minst har jeg Sverre. Det er en trefigur som ligner litt på Jesus, men det er ikke Jesus. Det er en lang historie, men kort sagt er det et slags symbol på en ubevisst styrke som alle mennesker har.


Historien om Sverre er faktisk veldig seriøs, selvom bildealbumet kanskje ikke ser så seriøst om. Men Jeg kommer til å skrive litt om Sverre etterhvert.

Dette ble nattas test. Ser mer i morgen.

God natt   :)







8 kommentarer:

  1. Lykke til med bloggen. :-) Kjekt å se at det faktisk eksisterer mer enn "bare" rosa-bloggere.

    Klem,
    Kristin F. Jørgensen

    SvarSlett
  2. Takk!
    Jeg har fått meg en hobby! :) yes.

    Klem til deg!

    SvarSlett
  3. Ja, det tor jeg blir gøy, med min første hobby!
    Og tusen takk for hjelp! <3

    SvarSlett
  4. Så fin!Jeg vil bli fast leser:-)

    SvarSlett
  5. Hei Ida. Så flott at du har realisert ideen om å sette opp en blogg. Jeg er sikker på at den blir bra og har satt opp abonnement på RSS feed allerede. Jeg vet fra før av at du både skriver veldig bra, har mye viktig å si og tar vakre bilder, så det blir en glimrende kombinasjon. Jeg ser fram til å lese videre innlegg.

    SvarSlett
  6. Takk, -så gøy at du har tro på det! :)

    SvarSlett