Hove

Hove

søndag 29. juli 2012

Sverre

                                                      Dette er Sverre



Sverre er mitt symbol på en styrke som ikke finnes, som må komme "utenifra" når jeg trenger krefter jeg ikke har. Jeg er overbevist om at det finnes en "Sverre" i alle mennesker. Dette er en påminnelse om at de kreftene er der, selvom man er helt overbevist om at de ikke finnes. Å sette det på en gjenstand, noe utenifra, er noe som jeg kan tro mer på enn meg selv alene - uten noen gjenstand. Noe jeg kan se på, som jeg kan snakke med, det er noe annet enn å snakke med meg selv, selvom det bare er en gjenstand. Jeg vet at det er et eller annet som finnes som kan hjelpe når alt håp er fullstendig ute.

Noen ganger tar jeg Sverre med meg i veska og i bilen for å føle at det er noe med meg som skal gi meg styrke. Jeg har noe konkret å sette det på, jeg kan se det, og tro på at å ha Sverre med meg gjør det tryggere når det ikke er nok med meg selv.

"Sverre" ble til for ca 7 år siden - jeg hadde et desperat behov for å tro at kreftene jeg mangla fantes et sted, for all tro og håp var helt borte, håpløst. Men alikevel måtte jeg jo ha et håp. Da ble Sverre mitt håp. En sånn teit galgenhumorting, som kanskje var nettopp dèt jeg trengte i en ensom tilværelse uten håp. Takk, Sverre! Siden har symbolet vært med meg.

Jeg tror at veldig mange kan finne hjelp i en gjenstand man kan se - som ikke er DEG på en måte. Det finnes MAAANGE som har en Buddhafigur som de finner trøst i. Jeg tror det er litt på samme måte, men dette er ikke noen religion.

Noen ganger gir jeg "lykkestein" til folk. Da sier jeg at for at det skal virke, så må man holde den i hendene, lukke øynene og tenke på gode minner, noe man er takknemlig for, noe man er flink til, og ting å være glad for. Gode tanker. Gode tanker vekker gode følelser. Da er det jo det samme om det er en stein eller en brødboks man holder i, så lenge symbolet forbindes med noe som er godt. Det er det som er Sverre. Et symbol og en gjenstand som forbindes med noe som er godt.

Sist i dag var jeg hos ei herlig dame med en lykkestein. Ho ble glad, og sa ho skulle bruke den. Tilbake ga ho meg to stein som skulle gi mot og styrke. Vi snakka om det at det spiller jo egentlig ikke så stor rolle om de faktisk virker eller ikke - så lenge man TROR at de virker, så virker de jo. At man har med seg noe som skal hjelpe en. Ho ga meg et eksempel; når ho er ute i mørket, og kjenner frykten for mørket, så kan ho tenke at ho har jo med seg steina som gir mot - så får ho mer mot til å gå gjennom mørket.

- Å finne en gjenstand som man kan forbinde med noe som styrker deg, som kan tro på deg for deg. En gjenstand som automatisk kan gi deg styrke og gode tanker når du ser den, tar på den, snakker med den e.l. Og gjør deg bevisst på noe godt. Anbefaler å gi det et forsøk for de som vil :) Det kan være veldig interessant i det minste. Å åpne for noe nytt er vel alltid spennende(?)!

Peace & love
                                                         

                                      Senere har Sverre fått både fotoalbum




og videoblogg


Denne er fra 2010

1 kommentar: